Šta nam kažu karte u 2011-toj?

Ovaj članak je nastavak ili druga verzija članka objavljenog na sajtu Krokodila (onih koji pokreću srpski Web).

Crystal Ball NatureSve ono što ne piše tamo

Online publika raste, i rašće sa svakim novim danom i svakim novim telefonom/tabletom/računarom. Takođe, svaki novi ADSL priključak i svaki novi provajder koji nudi integrisanu ponudu (npr Triple Play) znači novi korisnik koji je željan sadržaja.

Kako pažnja zaista opada i nije tako produžena kao na televiziji, konzumiranje sadržaja će biti ubrzano.

Ne krivite ljude, krivite medij.

A sadržaja će biti. Kako su mnogi investirali (ponekad i par godina) u kreiranje sadržaja za svoje niše, dolazi vreme prave naplate. Za traženje niša koristićete Snajper.

Predimenzionirano pucanje u cilj (topom pucaš na mravinjak) neće imati efekte. Dolazi vreme ozbiljnog medija planiranja i ulaganja onih dodatnik 20% koji prave razliku između OK plana i plana koji donosi rezultate. Sve do sada je bilo zagrevanje za famoznu 2011.godinu.

2011 – godina ličnog sadržaja

2010.godina je bila zaista prelomna godina po pitanju pomeranja ka zaista vidljivom medijumu sa stanovišta marketing agencija i potrošnje. Ova nova, prosta, 2011.godina donosi nešto posebno. Mnogo sadržaja, migraciju sa prenatrpanih medijskih portala ka personalizovanih vestima (da li od strane specijalizovanih portala ili konzumiranjem niša sajtova).

Mobilna lakoća postojanja

Telefoni su sa nama veći deo svesnog dana. I naša pažnja je onda kada ne radimo uglavnom na tim malim čudnim spravama.

Kako je slobodno vreme – đavolje igralište, cilj nam je da se zabavimo ili bar saznamo nešto novo ili u krajnjem slučaju… naučimo. Omogućavanje gledanja/čitanja sadržaja sa mobilnih uređaja (namerno uređaja jer već sada imamo tablete i ko zna šta sve u 2011-toj) će biti jasan prioritet.

Triput meri da bi prodao

Analitika na nivou posete i grube demografije je sasvim u redu. Trenutak kada bude bilo bitno (zaista) demografija posetioca sajtova biće kada marketing menadžeri budu svesni svih mogućnosti koje im Internet marketing omogućava. Za sada smo na nivou velikih brojeva (milioni prikaza).

Prava monetizacija

Da li imate osećaj da su oglasni blokovi jednostavno nasilno zakucani u dizajn sajta/portala? I mi.

Kada razmišljaš o komercijalizaciji onda je potrebno potrošiti pravo vreme, snagu i energiju za pravilno usklađivanje načina monetizacije i sadržaja. U tome je prava razlika između sajta koji donosi novac i onog koji kuka.

Integrisane kampanje

Čeka nas spajanje raznih komunikacionih medija u integrisane kampanje. U 2011 će to ići ne baš glatko ali će se stići do prvih zaokruženih kampanja koje će imati realnih uspeha. Ovo će zauzvrat pomeriti oglašivače u smeru traženja pravih partnera koji mogu da iznesu kompletan posao.

Novac

Digital ili Internet neće biti više statistička greška (već krajem 2010.godine nije). Takođe pravila koja važe za Internet će se preneti i na poslovanje. Kratki ciklusi naplate, češće kampanje, ciljane grupe… Obrt će se dramatično ubrzati, tako da je neophodno rešiti procese koji pokreću poslovanje kako bi se ispratili zahtevi klijenata.

Dosta priče… Idemo u 2011-tu.

4 thoughts on “Šta nam kažu karte u 2011-toj?

  1. Pingback: Tweets that mention Šta nam kažu karte u 2011-toj? « Hugemedia Blog -- Topsy.com

  2. Ivane,

    Pročitao sam oba članka. Stavio sam u moj rokovnik da ti u decembru 2011. potvrdim moje utiske 🙂

    Interesuje me ovaj deo sa podnaslvom “Prava monetizacija”. Malo mi je nejasan, pa me uputi šta si tu tačno mislio? Modeli (oblici) oglašavanja (displej, standardni blokovi, pr,…) ili nešto drugo?

  3. Jedva čekam kraj 2011-te :).
    Evo u čemu je stvar. Kao mali “publisher” svaki sajt ima vremena i energije da napravi proizvode koje će prodavati. Vreme se koristi za usklađivanje dizajna sa zahtevima oglašavanja. Konkretno: Želiš da napraviš opcije za oglašavanje (baner za kompletan sajt, veliki oglas unutar članka na dnu, prostor za oglas sa desne strane uspravan, mali oglas unutar članka, baner unutar newslettera, pozadina ili presvlačenje sajta za sponzora) i sve to treba da izgleda koliko toliko skladno. Pored sklada svi ti oglasni blokovi treba da budu kvalitetno opisani unutar AdSensa ili neke druge oglasne mreže kako bi oglašivači mogli da gađaju direktno te blokove. U tvom slučaju postoje blokovi.
    I kada je sve to predviđeno/dizajnirano/nacickano potrebno je odrediti cenu za agencije i direktne klijente. I naravno smisliti način naplate kako malo agencija želi da radi sa fizičkim licima (stvar papirologije a i odgovornost za prihode se pomera sa agencije na vlasnika sajta).
    Sve ovo važi i za velike sajtove/portale. Uskladiti prostor za oglašavanje koji će se prodavati, sa dizajnom. Posle nekog vremena ako se zaista ne pazi na ovo, sajt počne da liči na veliki loše dizajniran bilbord samo zarad što većeg profita. A ljudi dolaze zbog sadržaja, koji se izgubi u šumi reklama.

  4. razumeo.

    slažem se. gomila sajtova imaju po 20 banera na naslvonoj. to je drugi koncept, iako se gubi smisao, ipak su profitabilni i rade :))

    no, ja vozim po ovoj priči koju si opisao… see you in 2011

Ostavi komentar