Često smo svedoci kako je lako potceniti značaj lokalnih medija. Svako od nas je bar nekad upao u zabludu – “to niko ne čita, to nikoga ne zanima”… Međutim, neosporno je da lokalni mediji u mnogim zemljama Evropske unije imaju bitniju i važniju ulogu nego nacionalni. Pored toga, The Pew Research Center u SAD objavio je studiju sa intrigantnim činjenicama o tome kako ljudi doživljavaju lokalne vesti.
Tri opasne zablude o lokalnim medijima
Ovo su najčešće zablude o lokalnim medijima koje je najbolje da zaboravite.
Lokalni mediji nisu popularni
Jedna od pretpostavki o lokalnim medijima je da malo ljudi obraća pažnju na njih i da oni koji se oglašavaju preko istih ostvaruju mali efekat. Međutim, brojevi vas mogu zavarati. Čitaoci i gledaoci lokalnih medija su pažljivi i oprezni. Za njih su ovo vesti koje se direktno tiču njihovih života. Lokalne vesti su “lepak” koji drži lokalnu zajednicu na okupu, a lokalni mediji su najbolji način za dobijanje tih informacija.
Lokalni mediji nemaju snage
Ne zaboravite da čak i u najmanjim lokalnim medijima rade novinari. To su često mladi novinari željni da impresioniraju one koji mogu da im pruže sledeći korak u karijeri. Oni će biti spremni da “prodaju” svoje priče i obezbede što širu pokrivenost.
Intervjui za lokalne medije nisu važni
Svaki kontakt sa lokalnim medijima mora proći pažljivo i uz pripremu. Nikada nemojte ići sa pretpostavkom da pošto su to lokalni mediji i publika je manje brojna nego na nacionalnim medijima, nije važno šta ćete reći. Možda mislite da vasa publika na lokalnom nivou nije toliko sofisticirana kao korisnici nacionalnih media, ali bilo koji nagoveštaj snishodljivog pristupa će ih odmah otuđiti.
Lokalni mediji u Srbiji koje nipošto ne treba potceniti
Za nešto više od godinu dana od pokretanja, Južne vesti, regionalni web sajt sa vestima iz južne Srbije stekao je poverenje svojih čitalaca, poštovanje novinara, kao i oko 80.000 jedinstvenih posetilaca mesečno. Južne vesti su uspele da izgrade dobru mrežu dopisnika i postanu regionalni medij koji predstavlja važan izvor informacija iz Niša i drugih gradova u južnoj Srbiji.
IST MEDIA je svojim aktivnostima i kvalitetnim radom dobila poverenje Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja, za projekat: Medijsko pokrivanje i promocija javnih radova. Na taj način zaposleno je 11 novinara, prevodilaca, montažera, snimatelja, fotografa iz Bora, Majdanpeka, Negotina i Kladova, sa evidencije Nacionalne službe za zapošljavanje.
Pored toga, IST MEDIA sprovodi medijsku kampanju za projekat Regionalni razvoj Bora.
Tokom dvanaest godina postojanja, Happy Novi Sad je lokalni medijski lider u kreiranju atraktivnih i kvalitetnih sadržaja namenjenih mladim ljudima. Na ovogodišnjem Web Fest .ME festivalu Happy Novi Sad pobednik je u dve kategorije prema izboru stručnog žirija. Proglašen je za najbolji informativni sajt najbolji sajt u kategoriji kultura/umetnost.
Da li ce SOKOJ da ugasi lokalne medije:
http://www.025info.rs/vest_8_info-servis_9699_novi-sad-protest-vojvoanskih-medija.html
Ili smanjiti razlike izmedju lokalnih radio, tv stanica i online medija?
http://sumadijapress.co.rs/
neopravdano izostavljen lokalni mediji, jedini nezavisni mediji u Kragujevcu
Teško je doći do bilo kakvog spiska lokalnih medija u Srbiji. Hvala što delite informacije sa nama. 🙂