Da li vam neko krade klikove na AdWordsu?

Često postavljano pitanje klijenata je

A da li neko (možda moja konkurencija) može da klikće na moju reklamu i da mi potroši novac?

Na ovo pitanje možemo samo da odgovorimo – može tj može da pokuša.

Malo istorije. AdWords sistem je inicijelno počeo sa radom 23.oktobra 2000.godine. Jedan od prvih problema je bila  konkurencija koja je radila baš to – kliktala na reklame konkurencije i trošila budžete. Google je problem prepoznao i od tada pa do dana današnjeg usavršava sistem koji presreće ovakve događaje i štiti klijenta.

Kako to zaista izgleda?

Sledeći podaci su anonimizovani (nema podatka o kome se radi i cenama koje klijent plaća svoje klikove) i pokazuju pronađene “loše” klikove – ili zlonamernih ljudi koji su hteli da smanje klijentov budžet ili jednostavno klikova koji nisu stigli do sajta na koji su trebali da odu.

Prepoznavanje loših klikova

Google prepoznaje loše klikove

Googleov sistem prepoznaje i automatski vraća pogrešno naplaćene klikove tako da nema straha da će klijent biti oštećen na bilo kakav način. Posle više od decenije rada na usavršavanju sistema – strah od ovog vida uticaja na klijentove kampanje ne treba da postoji.

A kako to zaista radi?

Možemo samo pretpostaviti kako konceptualno izgleda sistem – kako nismo u mogućnosti da vidimo algoritam i program koji vrši analizu.

Potreban je živ čovek koji će prepoznavati reklame konkurencije i kliktati na njih. Pretpostavka je da sistem detektuje ukoliko konkurencija klikće uvek na iste reklame – detektovanje ovog ponašanja je jednostavno.

Ukoliko je konkurencija pametnija, pokušaće da klikće i na druge oglase ali i na konkurentske. Problem je u tome što će i takvi klikovi biti nesrazmerno veliki u odnosu na nasumično izabrane oglase. Uvođenjem u priču detektovanja lokacije korisnika prema IP adresi ovakve situacije su malo verovatne.

Bez straha… vaši klikovi su sigurni.

3 thoughts on “Da li vam neko krade klikove na AdWordsu?

  1. Točno, ovaj sustav radi bez problema i dosta je uspješan u detektiranju takvih “invalidnih” klikova.
    Međutim, kad bi se baš htjelo naštetiti svojoj konkurenciji mislim da bi se moglo – od raznih proxya (možda čak i torproject org) do botova kojima se “naredi” da klikaju u određenom postotku na oglase koji u sebi sadrže ciljani URL…

    Međutim, jedina velika činjenica je da se taj trud koji se uloži u to jednostavno ne isplati… Možda će netko to i pokušati ali jednostavno nema vremena to stalno raditi i na kraju odustaju

  2. Moj klijent mi je baš juče pričao kako je kliktao na konkurentski oglas za hostele, a ustvari je sebi smanjivao CTR jer se istovremeno njegov oglas prikazivao.
    E sad moje pitanje je, da li google poništava i lažne impresije osim klikova?

Ostavi komentar