Pred vama su podaci prikupljeni tokom stručne prakse u našoj kompaniji. Autor izveštaja je Marko Tomić koji nam dolazi sa Fakulteta organizacionih nauka u Beogradu. Paket sa raznim verzijama možete pruzeti ovde.
U pitanju su korisnici Interneta na teritoriji eks Jugoslavije/Balkana ili kako to već želite da nazovete. Razlike u podacima postoje i razlikuju se ispod 1% tako da ih možemo smatrati relevantnim. Facebook je primaran sajt za sve korisnike sa ovih prostora tako da je on i zauzeo dominantu priču u prvom istraživanju u seriji koja dolazi sa gorepomenute stručne prakse.
Očekujemo komentare i sugestije. Hvala.
Sledeća analiza će se ticati potrošnje novca u Srbiji i Hrvatskoj i Internet marketinga.
Koje istrazivanje je pokazalo ovaj rast korisnika u odnosu na 2010? Sa 2,7m na 4,1m ?
Nije u pitanju istraživanje, već informacije koje su publikovane http://www.internetworldstats.com/euro/rs.htm. Informacija o 2.7M korisnika dolazi od Republičkog zavoda za statistiku (http://webrzs.stat.gov.rs/WebSite/repository/documents/00/00/10/39/PrezICT2010.pdf) za koji smatramo da ne prikazuje relevantne podatke. U slučaju da podaci RZS-a jesu tačni onda bi značilo da više od 100% Internet populacije Srbije jeste na Facebook-u. Prema indirektnim informacijama od ITU, Gugla i Facebooka kao i izveštaja Ratela – http://www.ratel.rs/upload/documents/Pregled_trzista/Ratel%20Pregled%20trzista%202010.pdf koji na kraju dokumentuje broj priključaka ali ne i broj korisnika Interneta. Nadamo se da smo razjasnili podatke.
Vi mislite da su svi profili na Fejsbuku razliciti ljudi? Na osnovu, istina anekdotalnog, iskustva realan broj ljudi iz Srbije kada oduzmemo lazne profile i gastarbajtere je svega nesto iznad 1,5m.
To je nemoguce tacno utvrditi ali je i neozbiljno da se koristi kao argument za evaluaciju istrazivanja, posebno negativnu evaluaciju ozbiljnog istrazivanja iz RZZS u poredjenju sa metodologijom koju mogu da primene Google ili Facebook.
Procena broja korisnika Facebooka se zasnivaju na direktnim informacijama od Facebooka i indirektnih od strane analitike pristupa Facebook-ovim serverima i profilu korisnika koji posećuju. Poređenje ukazuje na 10-15% (u zavisnosti od meseca do meseca) višestrukih korisnika (ljudi sa više profila).
Što se tiče korisnika Interneta, smatramo da procena RZZS nije potpuna i da ne uključuje korisnike mobilnog Interneta. Sa naše strane ne postoji negativna evaluacija istraživanja RZZS. RZZS samo sagledava određeni skup podataka koji nama daje informaciju o određenoj temi ali ne i kompletnoj priči koja nas interesuje.
Pingback: Konačna analiza – Internet marketing u Srbiji i Hrvatskoj | Hugemedia Blog
Ok, ne slazemo se 🙂
Zato smo i posebni :-). U svakom slučaju ako imate novi uvid, informaciju ili staristiku – svakako ćemo uvrstiti i promeniti kako bi reflektovale pravo stanje stvari.
Čak i stanje stvari kod oglašavanja su rađene uz velike ograde za specifičan trenutak u vremenu i mnogo faktora koje utiču na finalnu cenu.
Hvala na komentarima.
Pingback: The Balkans: Over Half of the Population Uses the Internet · Global Voices
Pingback: The Balkans: Over Half of the Population Uses the Internet @ Current Affairs
Pingback: The Balkans: Over Half of the Population Uses the Internet :: Elites TV
Pingback: Balcani: più di metà della popolazione ha accesso ad internet · Global Voices in Italiano
Pingback: Balkan: Više od polovine stanovništva koristi Internet · Global Voices na srpskom
Pingback: Ballkan: Më shumë se gjysma e popullatës e përdorin internetin · Global Voices në Shqip