Zašto istraživanje?
Mnogi licitiraju o tome koliko košta internet marketing kao i budžeti kampanja. Realnost je takva da svaki brend mora da se promoviše ili organskom pretragom i ulaganjem u optimizaciju za pretraživače (SEO) ili plaćanjem oglasa i kupovinom ključnih reči.
Posmatranjem informacija 27.jula 2011 u podne – najskuplje reči su sunčev breg i hoteli – 196,60 dinara.
Paket sa informacijama i različitim formatima možete skinuti OVDE.
Ključne reči brendova
Brendovi slabo ulažu u svoju plaćenu promociju sa izuzetkom Nokie i donekle Samsunga na teritoriji Srbije. Neminovnost prisustva u lokalnoj pretrazi (u Srbiji i Internetu) uslovljava investiranje u oglašavanje.
Lokalne reči
Kako smo u jeku turističke sezone najskuplje ključne reči u kombinaciji sa potrošnjom su letovanja, apartmani, hoteli. Za razliku od zapadne Evrope i sveta, najskuplje ključne reči nisu vezane za osiguranja, kredite i banke.
Takođe zanimljive su i reči koje asociraju na zabavu : video i film.
Destinacije
Reči koje se ističu i koje oglašivači forsiraju su sunčev breg i opatija. Iako forsirane ove reči nisu popularne u pretragama korisnika. Najveći obim sa odgovarajućom cenom ima reč grčka.
Prisustvo Opatije kao turističke destinacije može da se smatra investicijom hrvatskih agencija i hotela direktno u promociju ovog letovališta.
AdWordsom možete ciljati publiku u drugim državama.
Više o AdWordsu na srpskom – oficijelni blog.
Napomena:
Cena ključnih reči se menja iz minuta u minut. Prikazane cene su procenjene od strane Google AdWordsa u slučaju kupovine samo jedne reči. U slučaju da se kombinuje više reči cena pada kako se ciljaju drugi korisnici i pretrage koje mogu imati. Plaćanje preporučene cene omogućava pojavljivanje na prvoj strani pretrage za zadatu reč u poziciji sponzorisanih oglasa. Oglašivač se može pojaviti i sa manjom cenom u predviđenom bloku ukoliko nema više oglašivača.
Zašto su cene ovako visoke i može li to niže?
Kako finalna cena zavisi od mnogo faktora, cene prikazane u analizi su početne. Cena može da ide na dole iz mnogo razloga. Istorija oglašavanja i prosečne cene za oglašavanja kod konkretnog klijenta, optimizacija stranice koja se oglašava i još mnogo toga. Prikazane cene su za specifičan momenat u vremenu i već sledećeg minuta su se promenile.
Spuštanje cene rade specijalizovane agencije koje sagledavaju oglašavanje iz mnogo uglova.
Izvori
AdWords Traffic Estimator i Google AdWords. Informacije prikupljene 27.jula 2011.godine tačno u podne (12:00 č). Vlasnik imena i svih prava vezanih za informacije je Google u skladu sa pravilima korišćenja.
Kreatori
Marko Tomić i Vukašin Bojanić – tokom letnje stručne prakse (studenti Fakulteta organizacionih nauka – smer Informacioni sistemi).
Pingback: Konačna analiza – Internet marketing u Srbiji i Hrvatskoj | Hugemedia Blog
Da li imate informaciju koliko kompanija u Srbiji se bavi placenim oglasavanjem, koliko se ukupno potrosi novca za SM godisnje, da li se u Srbiji takodje koristi i Yahoo SM, da li postoje kljucne reci koje su srpske kompanije zastitile u Google-u i ne mogu da se koriste u SM ?
Postoji više kompanija i isto tako postoji više mreža kojima se može dopreti do kupaca. Prema zvaničnim podacima na SM (pretpostavljam da se tiče Search Marketinga) odlazi između 0.4 i 0.5M eur. Ovo je potrošnja kompanija i ne ulaze cifre pojedinaca koji troše. Yahoo se malo koristi kako sam Yahoo ne omogućava ciljanje Srbije. Još uvek nismo naišli na zaštićenu sprsku ključnu reč :).
hvala pozdrav, onda idemo na google
Ovo mi daje nadu da nastavim sa turistickim portalom i guram jos jace!
Odličan tekst, samo kako da vidimo i za druge reči? Ovo je odlično za strateške tekstove i blogove.
Hvala!
Pingback: Novac u rukama | Hugemedia Blog