Pregled medijskih sajtova u Srbiji i stepen implementacije Google Analitike (sa preporukama)

Unazad mesecima pravimo pregled implementacije praćenja posetilaca i analize sadržaja koji se konzumiraju na medijskim sajtovima. Nadamo se da su naši komentari iz prethodnog perioda pomogli menadžementu kao i administratorima da pomere pogled na podatke iz biznis ugla. Obeleženo plavim su sajtovi koji su promenili svoje analitike od decembra 2014-te.

Pored pregleda dodali smo i komentare na postojeću implementaciju kao i predloge za sledeći korak.

Primetili smo da je sve više portala postavilo Univerzalnu analitiku ali da nisu uključili tzv podršku za Display oglašavanje. Ovaj dodatak omogućava bolje praćenje demografije i interesovanja korisnika koji čitaju sadržaje, kako bi se pravilnije definisala ciljna grupa, merio uspeh kanala i na kraju – jasno uputili novinari i kreatori sadržaja – kakva ih publika čita.

Ovi podaci su takođe neophodni u pravljenju ponuda za oglašavanje – tako da izmene u kodu za analitiku daju bitne informacije potrebne marketing sektorima portala.

Interesantna korelacija postoji sa druge strane oglašavanja – u sistemu Google AdWords tokom kreiranja Display kampanja (slike, video, animacije) iz dana u dan raste prepoznavanje demografije do koje oglašivači mogu da dosegnu. Kako su medijski sajtovi i portali mesta na kojima većina korisnika interneta u Srbiji završi makar jednom dnevno – velika je verovatnoća da će posetioci biti prepoznati i anonimizovane informacije o demografiji i interesovanjima biti dostupne oglašivačima.

Svakako, medijski sajtovi i portali bi trebali u svoju politiku privatnosti da uključe informacije o ovoj vrsti praćenja.

Vidimo se za par meseci sa novim pogledom na stanje implementacije Google Analitike.

Stanje implementacije Google Analitike na srpskim medijskim sajtovima za 23.februar 2015

Stanje implementacije Google Analitike na srpskim medijskim sajtovima za 23.februar 2015

Tags: , , , ,

Stvara sa prijateljima i sjajnim ljudima novu marketing priču na Internetu u Srbiji i svetu. Bavi se mnogim stvarima i trudi da podeli sa ljudima oko sebe znanje i iskustvo. Jer neko mora da preuzme vatru (ili štafetu :) ). Google profil Više informacija emailom - Ivan Rečević

3 Responses to “Pregled medijskih sajtova u Srbiji i stepen implementacije Google Analitike (sa preporukama)”

  1. Dejan says:

    Vecina ovih sajtova je na Gemiusu koji daje kudikamo slozeniju i uverljiviju demografsku analizu posete.

  2. Ivan says:

    Moguće je Dejane, stim da svaki alat ima svoje specifičnosti i mogućnosti tako da je na vlasnicima sajtova da li će analize vršiti sa jednim ili više alata.

  3. Dejan says:

    Naravno. U tom kontekstu se slazem sa komentatorom na jednom od prethodnih postova na ovu temu. Kada to bude interesovalo oglasivace zainteresovace se i izdavaci. Danas su agencije na Gemiusu i prakticno rade medija planove po tim rang listama.

    Ali, podacima sa Gemiusa ne moze da se radi analiza uspesnosti odredjene grupe sadrzaja ili topika u aktiviranju neke demografske grupe.

Leave a Reply