Unazad mesecima pravimo pregled implementacije praćenja posetilaca i analize sadržaja koji se konzumiraju na medijskim sajtovima. Nadamo se da su naši komentari iz prethodnog perioda pomogli menadžementu kao i administratorima da pomere pogled na podatke iz biznis ugla. Obeleženo plavim su sajtovi koji su promenili svoje analitike od decembra 2014-te.
Pored pregleda dodali smo i komentare na postojeću implementaciju kao i predloge za sledeći korak.
Primetili smo da je sve više portala postavilo Univerzalnu analitiku ali da nisu uključili tzv podršku za Display oglašavanje. Ovaj dodatak omogućava bolje praćenje demografije i interesovanja korisnika koji čitaju sadržaje, kako bi se pravilnije definisala ciljna grupa, merio uspeh kanala i na kraju – jasno uputili novinari i kreatori sadržaja – kakva ih publika čita.
Ovi podaci su takođe neophodni u pravljenju ponuda za oglašavanje – tako da izmene u kodu za analitiku daju bitne informacije potrebne marketing sektorima portala.
Interesantna korelacija postoji sa druge strane oglašavanja – u sistemu Google AdWords tokom kreiranja Display kampanja (slike, video, animacije) iz dana u dan raste prepoznavanje demografije do koje oglašivači mogu da dosegnu. Kako su medijski sajtovi i portali mesta na kojima većina korisnika interneta u Srbiji završi makar jednom dnevno – velika je verovatnoća da će posetioci biti prepoznati i anonimizovane informacije o demografiji i interesovanjima biti dostupne oglašivačima.
Svakako, medijski sajtovi i portali bi trebali u svoju politiku privatnosti da uključe informacije o ovoj vrsti praćenja.
Vidimo se za par meseci sa novim pogledom na stanje implementacije Google Analitike.
Vecina ovih sajtova je na Gemiusu koji daje kudikamo slozeniju i uverljiviju demografsku analizu posete.
Moguće je Dejane, stim da svaki alat ima svoje specifičnosti i mogućnosti tako da je na vlasnicima sajtova da li će analize vršiti sa jednim ili više alata.
Naravno. U tom kontekstu se slazem sa komentatorom na jednom od prethodnih postova na ovu temu. Kada to bude interesovalo oglasivace zainteresovace se i izdavaci. Danas su agencije na Gemiusu i prakticno rade medija planove po tim rang listama.
Ali, podacima sa Gemiusa ne moze da se radi analiza uspesnosti odredjene grupe sadrzaja ili topika u aktiviranju neke demografske grupe.