Prije nego li moja popularnost naglo skoči i prije nego što me ruska naslednica naftnih polja odvede negdje u tople krajeve da se volimo do kraja života, i za sva vremena se odreknem interneta i kompjutera, moram sa vama da podijelim neke tajne.
Tehnički gledajući, to i nisu tajne, nego zapažanja na dovoljno velikom uzorku, u situaciji koja će biti objašnjena ispod.
Trenutno, najbolji način za privlačenje saobraćaja, lajkera, pratilaca, sledbenika ili korisnika su pokloni. Čim se osjeti potencijalna vrijednost, imamo i korisnike. Naravno, tu su i prize hunteri, ali o njima ću da pišem sledeći put.
Recimo da imate nagradno takmičenje sa nekim fondom nagrada. Imam bolju ideju, uzećemo realnu situaciju koja se upravo dešava, samo vam neću otkriti ime klijenta, al to vam nije ni bitno.
U opticaju imamo 699 adresa. Dobijene su legalnim putem, preko Facebook nagradnog takmičenja. Korisnicima je jasno naglašeno, vidljivo i čitko, da je potreban mejl za informacije o tom i narednim nagradnim takmičenjima.
Po defaultu u formularu je mejl adresa sa Facebooka, ali je korisnik mogao da stavi neku drugu, ako tu ne provjerava.
Posle jednog dana statistika je sledeća:
Šta nam kažu podaci.
Ako imate mejl, koji ima catchy subject (odbacujemo mogućnosti da ga neko odmah izbriše), od respektabilne je kompanije (odbacujemo mogućnost da ljudi pomisle da je prevara), šaljete ga preko provjerenih servisa (odbacujemo mogućnost da završi u spam folderu), posle jednog dana mejl će da pogleda peti deo vaše mejl liste, a svaki četvrti korisnik od tih koji otvore mejl će da klikne na call to action dugme.
Mejlove je najbolje da šaljete ujutru, u 7h jer povećavate vjerovatnoću da će informacija da bude pročitana baš tog dana. Razlog je prost. Prosječan korisnik provjerava mejl jednom dnevno, a nekad i jednom u nekoliko dana.
Kada planirate bilo kakvu akciju, newsletter mora da se pošalje minimalno tri dana ranije. Treba imati u vidu i da je za dizajn potreban minimalno jedan dan, i za programiranje još jedan.
Da ne gojimo prase pred Božić, ako želite da usrećite korisnike novogodišnjom čestitkom, ovo je pravo vrijeme da krenete u akciju.
Do sledećeg kuckanja
Ovog meseca imala sam dva telefonska poziva povodom emaila koji je bio pročitan sa mesec (u prvom) i mesec i po (u drugom slučaju) zakašnjenja :))
kod email kampanja, čisto poređenja radi, je bio 13$ za prvu i 7% za ponovljenu. Naravno, nudio se poklon.