Zamislite da šetate šoping centrom i vidite sjajne farmerke. U vašoj su veličini, udobne i moderne, ali je cena previsoka. Nerado ih vraćate na policu i krećete ka izlazu. Međutim, prodavac vas zaustavlja i daje vam ponudu
Video sam da ste gledali one farmerke. Ako ih i dalje želite, možete ih samo danas kupiti 20% jeftinije.
Shvatate da, iako ste već krenuli, ne želite da propustiti priliku i vraćate se da ih kupite. Čestitamo, upravo ste bili “žrtva” re-marketinga – procesa koji kompanije koriste da vrate izgubljene prodaje bez obzira na to gde se trenutno nalazite na web-u .
Remarketing
Remarketing predstavlja ponovni prikaz oglasa unapred određenoj grupi ljudi. Ponovni prikaz oglasa se obavlja kroz Google Display mrežu, tako da konkretnu osobu remarketing baneri prate po sajtovima koje posećuje (da – posetili ste iz nekog razloga baš tu prodavnicu – i da oglas te prodavnice će vas pratiti ma gde otišli).
Koristan je svima koji žele da povećaju prodaju na svom sajtu, registracije, prijave na newsletter ili jednostavno prošire svest o brendu.
Grupe posetilaca koje želimo ponovo da targetiramo sami biramo. To mogu biti:
• svi posetioci sajta
• posetioci koji su došli na konkretnu stranu ili sekciju sajta
• svi posetioci koji su uspešno izvršili postavljeni cilj
• odnosno, sami možemo napraviti grupu po našim pravilima.
Ukoliko se bavite online prodajom, jedan od primera remarketing liste bi bio skup korisnika koji su posetili vaš sajt, ali nisu ostvarili kupovinu.
Formiranjem remarketing liste sa takvim korisnicima ostvarićete prikazivanje oglasa datoj grupi sa pozivom da ponovo posete sajt i pogledaju nove, specijalne ponude.
Drugi primer bi mogla biti lista osoba koje su posetile sajt, ali se nisu prijavile na newsletter listu. Ukoliko je cilj kampanje sakupiti što više prijava, ujedno potencijalnih kupaca, remarketingom se mogu isključiti svi posetioci koji se su prijavili za newsletter i time prijave usmeriti samo na potencijalne kupce koji nisu prijavljeni.
Ili, za kraj, remarketing lista korisnika koji su ostavili svoje podatke se može iskoristiti kako bi im se prikazivala trenutna akcija sa pozivom na kupovinu.
Kako se “remarketing tag” može postaviti na bilo kojoj strani sajta, remarketing se može koristiti u cilju promovisanja novih proizvoda u određenoj kategoriji. Lista bi u ovom slučaju bila skup korisnika koji su posetili datu kategoriju proizvoda, time pokazali interesovanje za istu, te formiranjem remarketing liste potencijalne kupce pozivamo da pogledaju nove proizvode (nove akcije, sniženja).
Grupa posetilaca kojoj bi bilo korisno plasirati remarketing može biti ona koja je došla do praga naše već postavljene konverzije, ali je nije uspešno i završila. Za ove posetioce znamo da su zainteresovani za proizvod ili uslugu, tako da ponovno (umereno) obraćanje ovoj ciljnoj grupi može biti korisna stvar. Najbolje je napraviti konkretne banere za remarketing, koji bi imali prijatnu poruku ili povoljniju ponudu koja bi ohrabrila sve one koji su odustali, da se vrate na sajt i završe konverziju.
Dalje je na kampanji da odredi ton komunikacije, kao i eventualne specijalne ponude za ove vredne kodove.
Da li koristite remarketing? Kakva su vaša iskustva?
Nastalo u zajedničkoj kolaboraciji 31.decembra 2012.godine od strane Nine Kostić, Jelene Lukić i Maje Marković.
Pingback: 04.01. : dailymanagement.net
Da koristimo etarget remarketing i adwords remarketing. Môže da pomogne u početku ali i da odmogne ako se stalno gnjave posetioci sajta. Poseta sajta bi trebala da bude bar veća od 50000/mesečno da ima efekta. Pitanje na koje treba odgovoriti je dal targetirati potencijalne nove visitorse ili gubiti vreme obraćajući starima koji su već na sajtu bili a nisu kupili proizvod.