Oglašavanje na Google pretrazi funkcioniše po principu i ponude i potražnje. Neko traži pojam koji ste vi izabrali za ključnu reč Vaše kampanje i Vaš oglas se pojavljuje na prvoj stranici, među ostalim sponzorisanim oglasima (prikazani primer je za ključnu reč osiguranje za koju se pojavljuje relevantan oglas – primetićete da je u pitanju verijanta reči osiguranja).
Medija planeri svakog dana po nekoliko puta prolaze kroz tzv “dnevnu berzu” na kojoj se druge kompanije (ne znamo koje agencije rade za njih) oglašavaju.
Kako cena po kliku nije fiksna i zavisi od velikog broja faktora (ključne reči, izgleda sajta, konkurencije, cene usluge, izgleda oglasa, CTR (click-through-rate) odnos iskliktavanja, itd.).
Na osnovu analize tržišta, praćenja ključnih reči i planirane kampanje, pravimo procenu očekivanog broja poseta za predviđeni budžet i ona se nalazi u predlogu media plana (estimated number of visits).
Plaćanje se vrši isključivo po ceni klika, tj. dolazak potencijalnog klijenta na Vaš sajt. Prikaz oglasa je potpuno besplatan.
Mora se voditi racuna sa Adwords-om i manuelno podesavati sve, jer uprotivnom pojede sav budzet.