Davnih dana postojanja Huge Medije (ali ne baš tako davno – u pitanju je 2010.godina) postojao je mali vremenski period kada je bilo moguće plasirati oglase na YouTube-u putem Google AdWordsa (moguće je bilo i u međuvremenu sa promenjivim i ne tako dobrim rezultatima). Tokom narednih nekoliko godina smo se sa setom prisećali tog divnog vremena i posla koji smo radili.
Ovog 18.marta stvari su se promenile na bolje. YouTube je dostupan – kako bismo to rekli u oglašivačkom žargonu – legalno (termin koji Google koristi je launched country). Dobili smo youtube.rs, tj domen apsolutno posvećen srpskom tržištu. U isto vreme, postao je dostupan i širom regiona (Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Crna Gora i Makedonija).
Šta to konkretno znači za kreatore sadržaja?
Kada partnership program bude aktivan svaki video koji korisnici postave (kreiraju) moći će se monetizovati. Tačan datum kada će monetizacija biti dostupna ne znamo. Ono što je potrebno – disciplinovano postavljanje materijala na YouTube. To konkretno znači da ako ste za sadržaj na mreži koristili SEO tehnike, sličan princip važi i za video.
Šta to znači za agenciju poput Huge Medije?
Srpski domen znači da možemo “legalno” da plasiramo oglase, da se takmičimo u optimizaciji kampanja, da se bavimo plasiranjem kreativnijih kampanja, bolje upoznamo publiku koja reaguje na reklame i kampanje, bolje ciljanje i praćenje rezultata.
Od sada ćemo moći da uvedemo u portfolio sve te formate koji pokazuju punu snagu internet oglašavanja.
Šta to znači za oglašivače?
Prvenstveno bolji uvid u ciljne grupe, demografiju ljudi koji gledaju i reaguju na reklame i uticaj na proces kupovine. Brže i efikasnije merenje i testiranje hipoteza uz reakcije javnosti. Kreiranje integrisanih kampanja koje obuhvataju veliki broj digitalnih kanala u cilju pronalaženja pravog puta koji dovodi do konverzija.
U narednim člancima ćemo pričati o dobrim primerima iz prakse.