Problemi u merenju srpskih medijskih sajtova

Dragi medijski sajtovi u Srbiji… imate problem (u većini slučajeva).

Napomena: Huge Medija nije ni u kakvim ugovornim obavezama sa bilo kojim od spomenutih sajtova.

Pre nekoliko meseci (tačnije kraj novembra 2013-te) na Blogomaniji 2013 želeo sam na radionici posvećenoj analitici – predstavim probleme koje mogu zadesiti sajtove svake namene, strategije koje mogu da se preduzmu onda kada pogledamo analitiku (podsećalo je na šahovsku simultanku),  podsetim prisutne kako da izađu iz problema koji se zove srpski sajtovi unutar Chrome-a koje Google detektuje kao hrvatske, kako domaći medijski sajtovi ne prate analitiku kako bi trebali i zašto su u problemu… Ovaj članak se vraća na poslednju stavku – problem u kome se nalaze medijski sajtovi.

Šta se promenilo za 3 meseca? Blic je promenio način merenja tj unapredio je postojeću analitiku. Bravo. Ali to je to. Niko ništa.

U nastavku je pregled nekoliko najvećih sajtova kao i implementaciji Google Analitike na istim (zaključno sa 1.3.2014.).

Dodatak: lista je povećana sa još 8 sajtova koji imaju bitniju posetu (hvala na komentarima)

Implementacija koda za praćenje poseta sa Google Analitikom - najposećeniji informativni portali

Implementacija koda za praćenje poseta sa Google Analitikom – najposećeniji informativni portali

Šta možemo zaključiti iz ove slike ili tabele sa pregledom načina implementacije?

Medijske sajtove (uglavnom) ne zanima publika koja ih posećuje. Svetli primeri su NaDlanu, Novosti (uz čudnu implementaciju zajedno sa Gemius kodom za praćenje) i Blic. Zašto? Implementacijom naprednog Google Analytics koda obezbedili su svojim marketing menadžerima ili predstavnicima prodaje uvid u demografiju svojih posetilaca.

Šta se dešava sa ostalima? Kod za praćenje je jednostavno stavljen kako bi davao osnovne podatke o posetama. Pitanje je i kako se podaci i koriste. RTS čak ima prastati JavaScript kod za praćenje koji uskoro više neće biti validan.

Zašto postavljam pitanje o tome kako se koriste podaci koji itekako mogu pomoći vlasnicima sajtova da bolje shvate svoju publiku i načine monetizacije svog sadržaja

? Zato što su ovi podaci na raspolaganju svakome, besplatni, zavise od profilisanja posetilaca i njihovog prethodnog ponašanja a ne upitnika koji treba da popune. Zato što dobijanje ovih informacija zahteva tako malo truda. Zato što su pored demografije dobijamo i interesovanja i teme. Moćno zar ne? Ali, kao što vidimo, niko ne koristi.

Poslednjih 8 meseci interfejs Google Analitike vrišti o tome da je moguće videti demografiju i interesovanja posetilaca web sajta jednostavnom promenom koda na web sajtu. U pitanju je sledeća promena.

Neophodna promena Google Analytics koda za pobedu

Neophodna promena Google Analytics koda za pobedu

Da li su sajtovi spremni za prelazak na Univerzalnu Analitiku? Prema svemu gorenavedenom – teško, sem nekoliko svetlih primera.

A šta je Univerzalna Analitika – poslednja verzija Google Analitike, sa novim (boljim) načinom merenja, koja će postati jedina moguća – nakon migracije starih podataka. Pitanje je da li su podaci koji sada postoje dobri. Kakva je svrha migracije podataka u novu formu ako stari sadržaj nije kvalitetan.

Naravno – ono što ne vidimo je kako su nalozi za analitiku namešteni i kako primaju podatke sa gorenavedenih sajtova. Prateći iskustvo i situacije na terenu – videli smo previše stvari. Zaključke i probleme kao i rešenja smo opisali u prethodnom članku (engleski).

Promenite ili adaptirajte svoje kodove – iznenadićete se novim kvalitetom informacije koje možete dobiti i kako vaš marketing može bolje razumeti šta redakcije rade i to bolje prodavati.

Vidimo se uskoro na netu. Uskoro.

Tags: , , , , , , , ,

Stvara sa prijateljima i sjajnim ljudima novu marketing priču na Internetu u Srbiji i svetu. Bavi se mnogim stvarima i trudi da podeli sa ljudima oko sebe znanje i iskustvo. Jer neko mora da preuzme vatru (ili štafetu :) ). Google profil Više informacija emailom - Ivan Rečević

5 Responses to “Problemi u merenju srpskih medijskih sajtova”

  1. novii says:

    Ovde je problem u tome što Google ne nudi pristupačne vodiše za rad sa GA koji bi većini onih koji održavaju bili pristupačni i lako razumljivi. Ovaj tekst iznad je dobar primer kako bi to trebalo da izgleda.

    Međutim Google se odlučio za komplikovan, a za neke slabije upućene ljude u materiju i zbunjujući, sistem za pomoć pri upravljanju servisima.

  2. Ivan says:

    U svakom slučaju – daleko je bolje. I biće još bolje.

  3. Milos says:

    Kad postane oglašivačima bitno, biće bitno i medijima…

  4. Ivan says:

    Mislim da su tu mediji ti koji treba da ponude i pomere oglašivače. Pogledajmo kablovske kanale koji su dobili tržište.

  5. Marija says:

    Koliko vidim, primer na slici je za Classic. Mozda ne bi bilo lose ubaciti primer i za Universal. Inace, odlicna ideja za clanak.

    @novii
    Google nudi fantasticnu podrsku za sve one koji zele da saznaju nesto vise o ovom alatu. Imaju dobar help, jos bolji YouTube kanal i isto toliko dobar forum. Tumaciti analitiku je ozbiljan posao i ozbiljna nauka, ne moze se nauciti brzo i bez dobrih primera.

Leave a Reply