Ukoliko ste pratili dešavanja na globalnoj sceni po pitanju marketinga, niste mogli a da ne primetite neminovno pomeranje kako budžeta tako i fokusa kompanija ka digitalnom marketingu. Na prvi pogled, digitalni marketing je merljiv, programibilan, adaptira se potrebama kompanija koja ga koristi. Digitalni marketing polako gubi prefiks digitalni, kako je marketing aktivnost kompanije sveobuhvatna aktivnost koja u određenoj meri koristi digitalne kanale.
Tako da možemo zaključiti da je marketing i dalje marketing sa velikim uplivom digitalnih kanala koji spajaju svekolike aktivnosti kompanije i omogućavaju realizaciju i najluđih ideja sa ciljem povećanja prodaje ili prepoznavanja brenda.
Tu dolazimo do prvog problema koji se tiče odgovornosti.Odgovornost prema podacima koji se razmenjuju između spoljnih sistema koje marketing koristi i IT sistema unutar same kompanije – se nalazi prvenstveno u IT-u dok je Marketing samo korisnik usluga. Tradicionalno, marketing se bavio građenjem brenda, podstičući prodaju (koja se završavala sa sektorom prodaje), baveći se odnosima sa javnošću. Sa druge strane IT sektor se bavio podrškom poslovanju, investirajući i trošeći novac za računare, servere, usluge, itd. IT menadžeri imaju svest o bezbednosti, podacima kao i odgovornost prema informacijama koje se dele. Marketing prvenstveno interesuje da ima bogatije podatke na kraju dana, kako bi mogao bolje da upravlja kampanjama i donosi merljive rezultate.
Marketing je poslednjih godina, ulazeći u digitalne kanale počeo da se bavi IT stvarima i tehnologijama koje utiču na merljivost rezultata rada, zaobilazeći IT sektor. Predviđanja Forbsa i Gartnera su se obistinila – da će Marketing trošiti više novca na IT nego sam IT.
Glavne teze proistekle 2012 godine iz pera Forsovog autora su sledeće:
- Marketing postaje sve više baziran na tehnologijama;
- Pažnja i upravljanje velikom količinom podataka (Big Data) je ključ za postizanje prednosti nad konkurencijom;
- Mnogi marketing budžeti su veći i daleko brže rastu od IT budžeta za IT tehnologije.
Sve tri teze su tačne i dešavaju se (čak i u Srbiji).
U ovom trenutku dolazimo do činjenice da marketing menadžeri hteli-ne-hteli moraju postati svesni IT tehnologija. Migracija IT menadžera u marketing tehnologe zarad efikasnijeg marketinga i boljeg poslovanja kompanije su prioritet. Vlasnici ili direktori kompanija traže rast, prodaju, napredak – i marketing je inicijator rada prodaje, tako da je oštro oko usmereno na tu stranu.
Analiza podataka i poznavanje softvera (kao i upravljenje podacima – prim.aut.) postaju osnovna znanja zaposlenih u marketingu, dok je Bet Komstok, CMO (Chief Marketing Officer) i SVP (Senior Vice President) General Electrica otišla još dalje “Ako ste ušli u marketing zato što ne volite cifre, onda nemate previše budućnosti (u marketingu)”.
Šta sve ovo znači vama? Ako ste u marketingu – sledeći koraci su nova IT znanja, razumevanje integracija, kako funkcionišu stvari kako biste bili ispred ostalih. Ako ste u IT-u, upoznajte se sa marketing tehnologijama – tehnologije su vam srodne dok je marketing sa svoje tehnološke strane prihvatljiv za razumevanje.
Šta preostaje menadžerima u obe struke? Evolucija.
Vidimo se u budućnosti.
Lako je platiti 1000 evra za odličan sajt. Ali treba platiti mnogo više za marketing istog.
Marketing je nezaobilazni deo danasnjice. Poptuno se slazem sa Vasim tekstom i smatram licno da bez dobrog maretninga i odgovarajucih ljudi koji bi se bavili istim, neki proizvod, odnosno usluga su “osudjeni” na propast.
To je upravo i razlog zasto se obrazovni IT profili prave danas sa mnostvo menadzerskih predmeta, a menadzment profili sa osnovom IT-a. Prvi primer – FON.