Tokom poslednjih nekoliko godina imali smo iskustva i prakse u mnogobrojnim kampanjama. Od onih koje nazivaju brending do onih koje treba da se fokusiraju na konverzije. Brending kao brending zahteva dobar miks lokacija na mreži koje treba dosegnuti – prava demografija/interesovanja/kategorije, dok su konverzije druga vrsta životinje. Brending kampanje su tu da ostanu jer mnogi brendovi moraju da budu prisutni kako bi u podigli svest o brendu, dok su konverzije bitne za klijente koji imaju konkretan prodajni cilj (ili akciju).
Ne bih pričao o konkretnoj zaradi ali mogu reći da se kampanje zasnovane na konverzijama ili rezultatima ili merenju brzo isplate (ukoliko su kampanje okrenute prodaji) i klijenti odlaze i vraćaju se – kako dolazimo do kupaca tj onih koji plaćaju.
Koliko vredi konverzija?
Ovo je magično pitanje na koje postoji samo jedan pravi odgovor – na koji odgovara klijent i još bolje pitanje
Koliko želite da potrošite na svakog novog kupca?
U ovom trenutku ima malo klijenata koji žele da kažu koliko žele da potroše. Mnogi to rade (tj ne rade – ne daju informaciju) zato što imaju postulat koji kaže – svaki moj dobavljač je neprijatelj koga treba pobediti. Pobediti u čemu? Agencija treba da dovede kupca koji će da troši i da izbegne one koji neće. Cilj agencije je da uradi posao i preko očekivanja i da ponovi posao.
Zato – koliko želite da potrošite na svakog novog kupca?
U ranim danima Amazona, Džef Bezos (iz podkasta Set Godina – Startap škola – epizoda 7) je uradio računicu i rekao
Ne interesuje me koliko trošite sve dok je cena akvizicije novog kupca ispod 33$.
Kako se određuje koliko košta novi kupac? Krajni iznos je bio 27.60$. Kada stanete ispred agencije – najbolje je da znate svoj posao u prste, imate računicu, dobru matematiku i procenu. Sa jasnim ciljevima, planom i idejom kako rasti – možete imati samo uspeh. Takođe, agencija je tu da pomogne kako bi se stiglo do prave matematike.
Iz iskustva – cena konverzije ili akvizicije najbolje funkcioniše onda kada je proizvod ili usluga – skuplja. Ne možda u startu ali na duge staze i dugoročnu vrednost klijenta (eng. lifetime value).
Kada ne znate koliko ste spremni da platite da li ćete potrošiti vreme istražujući ponude raznih kompanija na osnovu nejasnog zahteva? Skratite bol sebi i drugima i napravite računicu – i brže ćete doći do rešenja.
Kako agencija može doći do cene konverzije?
Ovo je moguće i treba uzimati sa rezervom kako agencija manipuliše određenim setom podataka i pretpostavki koje mogu da nemaju nikakve dodirne tačke sa realnošću. Kako onda daju procene? Zato što ste vi to tražili. Šalu na stranu, postoje industrijski standardi na osnovu kojih agencija može dođi do veoma grube procene. Iako gruba – odlična je polazna tačka.
U doba digitalnih medija i oglašavanja, princip čistog procesora novca za oglašavanje na različitim medijima (štampa, TV, radio, bilbordi…) više ne pije vodu. Cilj digitalnih agencija je podizanje relevantnosti, vrednosti usluge, razumevanja biznisa bolje nego što klijent radi. Digitalni marketing je na kraju konsalting kako dobiti rezultate sa određenom investicijom i kako napraviti bolji posao.
U konsaltingu stvari stoje malo drugačije. Mora postojati poverenje i vera u to da će zajedno i klijent i agencija profitirati i i da će uraditi sve u njihovoj moći da stigne do rezultata. Koliko je klijenata spremno da podeli poslovne podatke sa agencijom? Baš tako, malo. Ali, sa tih malim brojem klijenata vredi raditi i dođi do rezultata. Jer uspeh i rezultati dovode do novih klijenata koji žele biti još bolji.
Onda kada se sa klijentom stigne do predviđene cene za akviziciju, kreće se u plan oglašavanja tj pripremu strategije kako biti ispod cene akvizije koristeći digitalne kanale.
Iz priloženog se da videti da ova vrsta marketinga nije puko oglašavanje – već posao koji zahteva nešto više.
Kuda dalje?
Veoma je teško proceniti kuda će ovaj put odvesti. Sigurno je da u kompletnom procesu uče i klijenti (o ovakvoj vrsti komunikacije i rada sa agencijom) i agencija (koja ulazi u posao klijenta). Mnogi nisu spremni da se prepuste i uđu u ovu vrstu odnosa. Ali je sigurno da rezultati teško da mogu da izostanu.
Hvala Ivane na poučnom tekstu. Istina, teško je tačno odrediti cenu konverzije, ali u planiranju iste mnogo pomažu targetirane reklame i personalizovani emailovi. Kompanija Antavo je nedavno ugradila funkciju koja predstavlja konkretno rešenje po tom pitanju. Mogućnost segmentacije učesnika po određenim kriterijumima i slanje personalizovanih poruka potencijalnim klijentima. Detaljnije o ovoj novoj funkciji može da se pročita i na blogu kompanije http://blog.antavo.com/sr/antavo-2-0-visoka-konverzija-u-onlajn-marketingu/