Primer uspešne AdWords kampanje

Za mnoge, oglašavanje preko Google Adwordsa predstavlja komplikovanu slagalicu koju je teško složiti. Takođe, često se može čuti da ja lako izgubiti novac dok pokušavate da pokrenete kampanju na AdWordsu, pogotovu ako niste potpuno sigurni šta radite. Ali to ne mora obavezno biti tako.

U čemu je stvar?

CTR (Click Through Rate) je mera uspešnosti kampanje. Onda kada CTR ima 48% onda znate da imate veoma precizno ciljanu kampanju, relevantnu za pretragu i interesovanja potencijalnih kupaca. Svaki dinar je potrošen na pravi način uz maksimalni efekat.

Google AdWords kampanja

Na kraju, da zaključimo da sigurno nećemo gubiti novac onda kada je AdWords našimo preciznošću, stručnošću i posvećenošću dobro postavljen. Jedan od najboljih pokazatelja efikasnosti je odgovor na pitanje “da li ostvarujemo zaradu”? A zarada je osnovni cilj svakog oglašavanja, zar ne?

23 thoughts on “Primer uspešne AdWords kampanje

  1. Poštovanje Huge Media,
    naša Agencija radi za inostranu Banku i imamo kod nekih adWords kampanja od 50 do 75% CTR.

  2. To je sjajno. 🙂 pišite o pozitivnim primerima

  3. Ozbiljne kampanje se baziraju na tzv hard metrics (online conversions, calls, goals, etc).

    Kako CTR pokazuje da li kampanja zaradjuje novac?

  4. Dragi Mihailo,
    Iz ugla agencije visok CTR pokazuje preciznu kampanju koja ne gubi klikove i koja pogađa prave korisnike.
    Klijent meri uspešnost svoje kampanje u slučaju da postoji kupovina ili ostvarenje ciljeva. Svrha teksta je da ukaže na agencijski posao – razmišljanje o klijentu i podizanje kvaliteta kampanja.
    Priča o akvizicijama i prodaji će biti prikazane u nekom od sledećih članaka.

    Hvala na poseti

  5. Očigledno vrlo dobra kombinacija keyword/ad copy, bilo bi zanimljivo videti kako se konvertuje.

  6. Da li možeta da opišete kako funkcionišu google reklame i kolike su cene?

  7. Google reklame funkcionišu sjajno i vezuju se za web sajt ili stranicu na koju želite da dovedete potencijalnog klijenta. Cene zavise od konkurencije koja se oglašava u istoj industriji.

  8. Cene se ustanovljavaju na osnovu odnosa koji najbolje odgovara klijentu i agenciji.

  9. Ovakav CTR se lako postiže upotrebom ključnih reči koje imaju veze sa samim brendom.

    Uzmimo za primer kompaniju Telenor. U kampanji na Search Networku koristili bismo ključne reči koje sadrže naziv ovog brenda, tipa:

    telenor srbija
    telenor mobilni
    telenor paketi

    Razume se, u svakoj od pomenutih varijanti neophodni su i adekvatni tekstovi oglasa.

    Sa takvom postavkom nije problem da se CTR nabudži i do 75%.

    Druga je priča kad se koriste ključne reči koje u sebi ne sadrže naziv brenda. Tu je CTR uvek mnogo niži.

  10. Hvala Gorane.
    Svaki visok CTR znači više stvari – i pravljenje kvalitetne liste ključnih reči i kombinacija, kvalitetna poruka i mnogo rada. Telenor je lep primer i veoma je specifičan.

  11. Upravo tako.

    Nisam odmah napomenuo smatrajući da se podrazumeva, ali nikad nije kasno za dopunu ili pojašnjenje. 🙂

    Postoji još par uslova koji moraju biti ispunjeni da bi se dobio ovako visok CTR na nivou kampanje:

    1. Konkurencija u oglašavanju – ukoliko postoji, automatski smanjuje CTR. Postoje ozbiljne analize koliko koje mesto AdWords oglasa donosi procenata klikova, što sa starim dizajnom stranice (gornji i bočni oglasi) što sa novim dizajnom stranice (gornji i donji oglasi).

    Dakle, da bi se ostvario visok CTR kao iz navedenog primera, potrebno je da ne postoje drugi oglašavači za ključne reči koje se koriste u kampanji.

    2. SEO konkurencija – ukoliko postoje stranice koje su optimizovane i relevantne za ključne reči koje oglašavamo, to će odvući veliki procenat ljudi koji traže taj pojam.

    Kao i u slučaju AdWords oglasa, postoje ozbiljne analize koliko koje mesto na neplaćenim rezultatima pretrage donosi procenata klikova, što sa starim dizajnom stranice što sa novim “blended” dizajnom stranice (sa mapama, slikama i video klipovima).

    Dakle, da bi se ostvario visok CTR kao iz navedenog primera, potrebno je da ne postoje stranice za koje je rađen SEO za ključne reči koje koristimo u AdWords kampanji.

    3. Broj ključnih reči u kampanji – što je veći broj ključnih reči, to je manji CTR.

    Ovo iz prostog razloga što se za neku delatnost može naći 10-20 relevantnih ključnih reči koje mogu imati visok CTR, ali se ne može naći 200 takvih ključnih reči.

    Da rezimiram – kampanja koju ste naveli:

    a) koristi ključne reči sa nazivom brenda,
    b) nema drugih oglašavača koji se nadmeću za te ključne reči,
    c) nema ozbiljnu konkurenciju na neplaćenim rezultatima pretrage za ključne reči koje koristite,
    d) imate relativno mali broj ključnih reči.

    Ispravite me ako grešim. 🙂

    Koristan link:
    http://econsultancy.com/uk/blog/8146-google-ctr-study-top-three-positions-deliver-35-of-traffic

  12. Nije u pitanju greška već manjak detaljnih informacija 🙂
    a) Ima ključnih reči koje sadrže ime brenda, ali nisu sve reči takve. Sretna okolnost što sam naziv brenda sadrži ime delatnosti kojom se bavi, kao i geografsku lokaciju na kojoj se nalazi klijent. Dakle, nema ključnih reči tipa *ime oglašavača*
    b) Naprotiv. Za neke ključne reči ima veoma jake konkurencije, za neke nema. U tome i jeste poenta, dobar odabir ključnih reči.
    c) Za sada za malo stvari u Srbiji postoji *Ozbiljna konkurencija* – očekujemo je jer to povećava posao i konkurenciju
    d) imamo veliki broj ključnih reči stim da neke reči imaju ogroman CTR

  13. E, u tom slučaju skidam kapu. 😉

    Ja uglavnom radim za strane klijente a na njihovim tržištima je konkurencija baš žestoka. I za AdWords oglase i za neplaćene “organic” pozicije.

    Kad tu ostvarim CTR od 15% na nivou kampanje (Search Network), klijenti su prezadovoljni.

    Obično se radi o kampanjama od 200-2000 ključnih reči, sa 50-100 različitih tekstualnih oglasa.

  14. Mislim da je takav oblik reklamiranja najbolji, vidljiv si svima, jedino mi se ne sviđa kada stojim u desnom stupcu sa svojim oglasom !!!

  15. Ja još nisam isprobao takvu vrstu reklame, ali vidim da kada ti posao malo bolje krene da treba uložiti u reklamu, pa eto, možda to bude moj sledeći korak 🙂

  16. Kolega i ja smo napravili tri web stranice vezane uz naš posao, prvo šta nam je savjetovao web developer je bilo da pokrenemo google oglase.
    Istina je da to funkcionira, a nije ni pretjerana cijena.

    Srdačan pozdrav!

  17. Od kada smo pokrenuli web shop krenuli smo sa google oglasima, uloženo se vratilo jako brzo.
    Pozdrav!

  18. Konstantno se oglašavam putem google oglasa, posjete su odlične i ne namjeravam prestat s njima jer je dobit veća od uloženog i to značajno!

Ostavi komentar