Kreiranje operativnog znanja klijenta

Povezivanje Google Analitike, Mail Chimpa i Survey Monkey

Nekada je kompanija u cilju istraživanja tržišta, praćenja ponašanja kupca, analize zadovoljstva proizvodima, ulazila na čudnu teritoriju u kojoj vladaju neka druga pravila. Takođe, za pokretanje istraživanja angažovali su se timovi ljudi kako iz kompanije koja želi da radi istraživanje tako i iz agencije (ili agencija) koja posao zaista i radi.

Sada su stvari postale malo lakše, sa alatima koji nam omogućavaju da povezujemo stvari tj servise. Za sve postoji usluga koja se može kupiti i povezati sa nečim drugim.

Spajanjem Google Analitke (web sajt), MailChimpa (kontrola email distribucije) i SurveyMonkey servisa (online upitnici i analiza) stvara se zatvoreni sistem koji služi za kreiranje operativnog znanja koje klijentu treba u cilju razumevanja tržišta. Ove stvari nisu rezervisane za firme koje rade samo online. Klijenti mogu biti iz bilo koje industrije koje poseduju emailove svojih kontakata, kupaca, inženjera.

Potreba i dalje postoji za ljudima koji znaju da naprave upitnike, programiraju sistem, analiziraju, prate aktivnosti, pišu izveštaje. Stim da proces postaje jednostavniji za klijenta jer na jednom mestu završava celokupan posao.

Da li to znači da prodajemo celokupnu uslugu? Itekako znači.

2 thoughts on “Kreiranje operativnog znanja klijenta

  1. Mail je super kanal komunikacije, narocito, ako su posetioci web sajta visoko informisani i samim time koriste mail u svojoj svakodnevnoj komunikaciji i cesto ga proveravaju i informacije dobijene i poslate mailom, shvataju ozbiljno. Takodje web forme i upitnici i ankete na netu, su takodje primenljive, ali kod publike sa kojom je moguce stupiti u takav vid komunikacije i dobiti relevantne informacije i posatke. Ipak misljenja sam da u Srbistanu mail je jos uvek neka vrsta igracke za vecinu ljudi, tako da ozbiljnost informacija, koji se salje kroz taj kanal komunikacije nije na visokom nivou. Stoga mozda zanimljivije od koriscenja i analize mailova i upitnika je kreiranje sprege izmedju web sajta i na primer mobilnog uredjaja u smislu SMS-a. Kod e commerca, to bi moglo da bude ostvarivanje popusta na odredjenu grupu ili sve artikle, kod usluga neka dodatna usluga koja bi bila gratis, kao nagrada, zahvaljujuci koriscenju promo sms kupona itd. Takodje personalizacija je jako vazan momenat, jer vecina ljudi SMS dozivljava emotivnije i direktnije i samim time je i efekat veci prilikom finalne prodaje i usluga. Stoga mislim da bi za nase podneblje bilo prikladnije koriscenje analitickih web alata i drugih alata koji prate poslovanje (CRM, ERP itd) u skladu sa alatima koji funkcionisu sa SMS-om.

Ostavi komentar